Det är roligt att sälja föremål som man har skapat själv. Vackra vaser, fina möbler, glaspärlor, tavlor eller något annat. Men det kan vara ganska svårt att få in kunderna som skulle vara intresserade av dina egendesignade föremål in i butiken. Ett tips är då att ta hjälp av snygga företagsflaggor. Då syns din butik eller konstverkstad på långt håll.
Skaffa företagsflaggor
Företagsflaggor är särskilt vanliga utanför kaféer och sportaffärer. Det är sällan som konstaffärer, second hand-ställen eller liknande butiker tänker på att ta hjälp av företagsflaggor. Många sätter förvisso upp en liten butiksflagga på väggen eller ovanför ingången där det till exempel står ”Öppet”, men det kan vara svårt för folk att se det på långt avstånd. Det är därför det är så smart att införskaffa en större flagga, som en fasadflaggstång eller en markflaggstång. Det absolut bästa är beachflaggor, sådana flaggor som du ofta ser utanför just sportaffärerna och kaféerna. Det som är så bra med beachflaggor är att du kan ställa dem direkt på marken där du vill. De ser också uppmanande ut: Kom in! Här finns saker att köpa! Det är många som håller på med konst som tycker att det känns lite jobbigt att marknadsföra sig, men dina kunder måste veta att om att din butik både finns och har öppet. Gå in på www.frobergs.se och köp din beachflagga eller annan flagga för att verkligen få igång försäljningen.
Använd flaggorna smart
När du köper flagga hos Fröberg är det klokt om du tänker igenom vilken slags flagga som kan passa dina kunder. Idéen med flaggor är att du ska synas på avstånd. Om du har en butik med en liten trädgård utanför är det perfekt att ha en markflaggstång i trädgården. Det ser både snyggt ut samtidigt som dina kunder ser butiken på långt håll. Är det så att din butik ligger inklämd mellan andra butiker kan det vara klokt att köpa beachflaggor som du ställer på vardera sida om dörren. Antingen skriver du namnet på din butik eller så kan du skriva ”Konst”, så att dina intresserade kunder tydligt kan se vad du säljer. Du väljer själv vilken färg och hur ”skrikig” flaggan ska vara. Även konstbutiker, antikvariat och liknande affärer måste visa att de finns för att få besökare och på så vis kunna överleva ekonomiskt.